Раннє втручання

Вся реабілітація грунтується на принципах і методах і ними керується.

Одним з ключових принципів реабілітації, в цілому так і виключно фізичної терапії, є раннє втручання.

Діти до 1 року.

Дитинка народжується і проходить етапи фізіомоторного, психомоторного розвитку, розвивається емоційний, соціальний, комунікаційний інтелект. Порушення будь якого етапу розвитку несуть непоправні зміни в стані майбутньої людини. Виявлення, диференціація і локалізація цих процесів с подальшою стабілізацією і є первинним втручанням. Під час вагітності майбутню маму постіно оглядаються різні спеціалісти, дають рекомендації. Консультує акушер. Для цього педіатр оглядає дитину на профоглядах. Неонатолог проводить обстеження новонародженого. Здаються аналізи, медичні дослідження. Все для того що виявити і попередити можливі вади чи захворювання. Це і є первинним втручанням.

Діти до 18 років.

Тут також не без профоглядів, аналізів та іншої діагностики. Але основне, це дотримання здорового способу життя. Рекомендації ортопедів, неврологів, педіатрів, дієтологів, фітнес тренерів, психологів направлені на формування свідомого погляду на своє здоровя і формування для нього основи. Недостатність фізичної активності, малорухомий спосіб життя, раннє ожиріння, ранні шкідливі звички, нехтування ергономікою у повсякденні так і на робочому місці призводить до негативних наслідків. Профілактика зайняттями в спортивних секціях, пропагандування корисної їжі, психічне виховання і стимулювання інтелектуального та соціального розвитку це і є первинне втручання.

Діти в групі ризику.

Коли лікар чи спеціаліст діагностує можливе відхилення етапів розвитку, він обов’язково має видати консультативне заключення. Це є офіційний документ, який дає можливість включатися іншим спеціалістам в роботу. Всі "діагнози" на словах від бабусь, "заючих" сусідок, масажистів, "грамотних" тренерів та інших людей які не мають відповідного диплома - фікція і не потребують спеціалізованої терапії. Але при наявності діагнозу який передбачає можливе відтавання в розвитку (дитячий церебральний параліч, аутизм, трисомія 23 хромосоми) первинним втручанням буде ті дії які попередять або мінімалізують наслідки системних процесів які відбуваються при таких видах захворювань.

Первинно батьки отримують консультацію щодо алгоритму дій, можливого залучення спеціалістів та етапність терапії. Це і є первинне втручання.

На другому етапі можливі профілактичні дії - масажі, лфк, фізіотерапія, використання технічних засобів реабілітації, зайняття з дефектологом, ерготерапевтом, психологом, логопедом, сенсорна, інтегративна терапії. Основна ціль яких недопущення і мінімалізація проявів захворювання, стимуляція етапів розвитку, а не їх лікування.

Подальша повторна консультація з корекцією програми.

Дорослі.

Профогляди у сімейного лікаря, флюрографія, етапне профілактичне прививання, підтримка здорового способу життя, нормована фізична активність - є первинним втручанням, як профілактика більшості захворювань.

При наявності вже стійкої супутньої патології, подолання набутих вад, деформацій, за відсутності первинного втручання або його неефективності потребує фізичної терапії, як лікування. Такі процеси раннім втручанням вже назвати не можливо.

Краще захворювання попередити чим лікувати, тому важливість раннього втручання, як етапу реабілітації, досить часто недооцінюється і нехтується. Що призводить до негативних наслідків і погіршує ефективність подальшої фізичної терапії за її потреби.

Ключовим фактором первинного втручання є самоосвіта, профогляди, вчасне звернення до відповідних спеціалістів, фізична активність, здорове харчування, профілактика, відпочинок.

© 2021-2024, Apelsin. All Rights Reserved